skip navigation to content

Pilates Works Studio

main site navigation

choose a language

pagina in nederlands

main content

MAT

Type MatIs een groepsles met max. 12 personen. Tijdens deze les doen we de Pilates-grondoefeningen, met gebruik van verschillende ‘props’ (accessoires) zoals: Magic Circle, Triadball™, Small Arm Weights, Theraband… Deze lessen worden gegeven in 3 verschillende niveaus van beginner tot gevorderde.

Elke serie matlessen gaat van start begin september. Voor wie later in het jaar toch mee wil inpikken hebben we de Start to Pilates reeksen voorzien. Start to Pilates is een permanente basis-introductieles, na een OK van de lesgever kan je overstappen op de MAT basic/intermediate. We voorzien 5 reeksen doorheen het schooljaar 2017 - 2018. Alle Start to Pilates data staan vermeld op de uurrooster pagina.

  • Start to Pilates: start met deze reeks van 6 lessen als voorbereiding op de groepslessen (MAT basic/intermediate, TOWER 1, REFORMER). Indien nodig kan je deze reeks meermaals volgen.
  • MAT basic/intermediate: als je minimum 1 Start to Pilates reeks hebt gevolgd stap je over naar een MAT basic/intermediate
  • MAT intermediate/advanced: als je MAT basic/intermediate hebt gevolgd kan je overstappen naar een MAT intermediate/advanced

Lunch Break TOWER & Lunch Break MAT

Tijdens je lunchpauze werken aan je conditie, dat kan met onze Lunch Break PILATES formules.

Lunch Break TOWER is een reeks van 6 Towerlessen van 45 minuten voor alle niveaus. Op dinsdag van 12.30u tot 13.15u.

Lunch Break MAT is een reeks van 6 matlessen van 45 minuten voor alle niveaus. Op vrijdag van 12.15u tot 13u.

Na de les voel je je weer fit en ontspannen om daarna met vernieuwde energie terug aan het werk te gaan.

MAT intro

Onze MAT intro bestaat uit 3 formules: 1,2 of 3 privé-lessen, telkens in combinatie met 2 matlessen in groep.

Tijdens de privélessen leren we je stap voor stap de matoefeningen aan, na de privéles(sen) kan je overstappen naar de matlessen.

De aansluitende 2 matlessen zijn bedoeld als kennismaking, je kan eventueel verschillende niveaus volgen en dan kiezen welke matles je wil blijven volgen.

TOWER

Type Wall UnitIs een groepsles met max. 6 deelnemers.

Deze les bestaat uit grond- of matoefeningen en oefeningen aan de Tower. De Tower laat een grotere variatie van oefeningen toe en is ook uitstekend om eens af te wisselen met de standaard matles.

  • TOWER intro we geven 5 reeksen van 6 introductielessen op dinsdag
  • Tower 1 beginnersles
  • Tower 2 min. 1j. ervaring

REFORMER

Type ReformerIs een groepsles met max. 4 deelnemers. De les bestaat uit oefeningen op de Reformer. Voordeel van deze les is de grotere variatie aan oefeningen dan de matles en het is eveneens een budgetvriendelijk alternatief voor de privéles.

We geven 5 reeksen van 6 lessen op dinsdag en zaterdag.

PRIVÉ

Type PriveDe privé les is een echte les op maat die volledig kan aangepast worden aan je individuele eisen. De les bestaat uit oefeningen aan de Reformer, Wall Unit, Wunda Chair, Barrels en grond- of matoefeningen.

Alle toestellen en props ‘(accessoires)’ worden gebruikt. Deze lessen zijn voor klanten zonder en met ervaring in Pilates.

De privé les is ideaal voor:

  • wie graag traint onder individuele begeleiding
  • sport-specifieke training o.a. lopen, triatlon, tennis, golf
  • aangepaste training i.v.m. een bepaalde blessure of lichaamsbouw

DUET

Type DuoVoor wie graag met twee (partner, vriend, vriendin) komt trainen hebben we de duet les. De les bestaat uit oefeningen aan de Reformer, Wall Unit, Wunda Chair, Barrels en grond- of matoefeningen. Alle toestellen en ‘props’ worden gebruikt.

Deze lessen zijn voor klanten zonder en met ervaring in Pilates.

TRIO

Identiek aan de due les maar voor 3 personen. De les bestaat uit oefeningen aan de Reformer, Wall Unit, Wunda Chair, Barrels en grond- of matoefeningen. Alle toestellen en ‘props’ worden gebruikt. Deze lessen zijn voor klanten zonder en met ervaring in Pilates.

SOLO TRAINING

Type SoloVoor klanten die minstens intermediate niveau hebben in zowel de matoefenngen of in oefeningen aan de toestellen en die graag zelfstandig willen werken of graag een tweede maal per week training zonder begeleiding van een trainer. Deze les is enkel voor klanten die daarop voorbereid worden door een trainer. Je werkt zelfstandig op alle toestellen en aan de mat/grondoefeningen

YIN YOGA stretch

Yin Yoga is een rustige maar toch intensieve vorm van yoga waarbij de houdingen een langere tijd (van 3 tot 5 min) worden aangehouden. Hierdoor rekt en stimuleert men bindweefsel.

Gewrichten worden actiever en beweeglijker en er ontstaat meer ruimte en ontspanning in het lichaam. Yin Yoga is een tegenhanger van het snelle hedendaagse leven en deze yogavorm heeft een meditatief en rustgevend effect.